Skip to content
Spoed

Klachtenregeling

De klacht bespreken met uw huisarts

Een goed contact met de huisarts is belangrijk voor patiënt en dokter. Gelukkig zijn huisarts en patiënt meestal tevreden over elkaar. Desondanks kan het voorkomen, dat u als patiënt een klacht wilt indienen over het handelen van uw huisarts, assistente of waarnemer. Daar bestaat een regeling voor en die leggen we hier uit.

Een klacht is geen kleinigheid voor de patiënt en evenmin voor de arts. Uw klacht kan uw huisarts echter helpen om zaken te veranderen die niet zo goed blijken te lopen. Dat helpt ook weer andere patiënten die met hetzelfde probleem te maken hebben. Zowel patiënten als huisartsen hebben dus baat bij een goede afhandeling van klachten. Een goede afhandeling begint bij een gesprek tussen patiënt en huisarts.

Indien u klachten heeft over de gang van zaken bij ons in de praktijk, of over vermeende fouten, horen we dat graag van u zelf. Hopelijk kunnen we in onderling overleg een oplossing voor uw grief vinden.

Klachtbemiddeling door de klachtbemiddelaar

De praktijk is aangesloten bij de klachtenregeling van DOKH (opent in nieuw tabblad) te Alkmaar. De klachtenregeling kent een bemiddelingstraject. De klachtbemiddelaar probeert in goed overleg met u en degene over wie geklaagd wordt te komen tot een oplossing van de klacht. De klachtbemiddelaar gaat zorgvuldig met uw privacy om.

Klachtenformulier

U kunt via onderstaand formulier uw klacht doorgeven. 

Uw gegevens

Degene die de tip of klacht indient.
Naam(Vereist)
Adres(Vereist)

Aard van de klacht

MM slash DD slash JJJJ
Tijdstip gebeurtenis
:
Toestemming verwerken persoonsgegevens(Vereist)
Bij het versturen van dit formulier geef ik toestemming dat deze gegevens mogen worden gebruikt ten behoeve van de verwerking van de tip of klacht. Uw gegevens zullen niet worden gebruikt voor andere doeleinden en niet worden verstrekt aan derden. Uw gegevens kunnen te allen tijde weer worden verwijderd. Voor volledige informatie over het verwerken van uw gegevens zie ons privacystatement (opent in nieuw tabblad).
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Dit formulier is beveiligd met reCAPTCHA. Het privacybeleid(opent in nieuw tabblad) en de servicevoorwaarden(opent in nieuw tabblad) van Google zijn van toepassing.